Thursday, February 4, 2010

Pasca-peperiksaan

Posted by [amiza malik] On Thursday, February 04, 2010 4 comments


Salam alaik, untuk kawan-kawan yang mempunyai masa lapang dan tidak kemana-mana, janganlah bermuram durja. Marilah kita duduk di rumah bertemankan internet yang laju (maaf sapa-sapa nye internet cam kekura patah kaki satu) untuk lepak depan laptop.

sebagai supplement kepada kawan-kawan yang gemar menonton youtube, saya ingin mencadangkan beberapa video menarik lagi berfaedah untuk ditonton sepanjang cuti ni.

Ask Baba Ali. sangat sempoi la ceramah dia, memang asyik tergelak je tengok..
Klik ASK BABA ALI untul senarai video dia

Yang kedua, Nouman Ali Khan. US.Dia ada series of ceramah (mostly tadabur ayat quran) sepanjang ramadhan. so lebih kurang ada 30 episod gak la. Contoh-contoh dia simple, logik akal dan menarik la. Ni satu contoh (the one i deeply in love with), korang right klik dekat video ni, klik watch on youtube then korang tengok senarai video dia yang lain.



Bagi orang2 yang suka dokumentari yang eye-opening macam The Arrivals tu, dicadangkan untuk tengok salah satu daripada siri Wake Up Project bertajuk The Divine Book. Kalau Arrivals tu banyak cerita pasal illuminati, Divine Book ni compare pasal Christianity and Islam.



Senarai video siri-siri lain untuk The Divine Book-->Klik DIA
Senarai video Wake Up Project--> Klik SAYA


Selamat menonton, dah-dah lah KCB tu. Dunia ni ada banyak lagi perkara lain kita kena fikir selain dari soal hati.


Hati-hati dengan masa lapang, sahabat.

لَا تَزُولُ قَدَمَا عَبْدٍ يَوْمَ الْقِيَامَةِ حَتَّى يُسْأَلَ عَنْ أَرْبَعٍ : عَنْ عُمُرِهِ فِيمَا أَفْنَاهُ ، وَعَنْ عِلْمِهِ مَاذَا عَمِلَ فِيهِ ، وَعَنْ مَالِهِ مِنْ أَيْنَ اكْتَسَبَهُ وَفِيمَا أَنْفَقَهُ ، وَعَنْ جِسْمِهِ فِيمَا أَبْلَاهُ

“Tidak akan bergerak kedua kaki seorang hamba pada hari kiamat sampai dimintai pertanggung jawaban tentang empat perkara, tentang umurnya ke mana ia habiskan, tentang hartanya dari mana ia dapatkan dan ke mana ia belanjakan dan tentang badannya untuk apa ia pergunakan.” (HR. Tirmidzi, dishahihkan oleh Asy-Syaikh Al-Albani dalam Shohihut Targhib no. 126)



4 comments:

nouman ali khan pon US gak.

smoga Allah membalas jasa2 mereka dgn sebaik2 balasan.

nak promo juga

Racangan Law Kana Baynaa;
http://www.youtube.com/watch?v=d0kwirBoxXc

Sedutan Ala Khota Al habeeb
http://www.youtube.com/watch?v=peF6d2hOeG0&feature=related

saya suka suma link tu..ayu,ckp nk tlg downloadkan..dh ker??(tya kinah sambl angkat kening double jerk)..rumah saya pya internet sgt slow kalah siput ataupun kura2....

thanks for the peringatan!


sedang bermuram durja...owh..

Post a Comment