Sunday, November 22, 2009

Keep updated!

Posted by [amiza malik] On Sunday, November 22, 2009 5 comments

Mungkin ramai yang sudah tau apa itu twitter. Bukan twister yang makcik ni suka minum. Bukan itu yang ku maksudkan. hehe sengihnampakgigi

Twitter ialah laman social microblogging yang semakin popular sejak akhir² ini. Fungsinya ringkas saja, anda boleh mengemaskini status anda kemudian berkongsi dengan rakan² atau followers anda. Anda boleh tinggalkan mesej pendek di twitter seperti 'saya mengantuk. nak tido ni’ , 'saya baru bangun tido’, ’saya rasa blog penyubiru ni best. sila ke penyubiru.blogspot.com' dan sebagainya.

Bagi follower pula (kebiasaanya terdiri dari rakan² anda dan bloggers) akan dapat membaca mesej anda itu dan juga boleh membalas mesej tersebut jika mahu. Nampak seperti cam chatting, tapi ia bukan platform tuk chatting. Just hantar mesej pendek² je tuk bagitau status anda. Sekurangnya kekawan anda tau apa yang sedang anda lalui.

Anda hantar satu mesej, seme followers anda akan dapat baca mesej tersebut. Kira satu mesej untuk semua la.

Contohnya, pagi ini aku tidak dapat update blog. Bagi "peminat" blog ni, tentu tertanya² kenapa aku tak update blog. Sebagai blogger yang mempunyai "peminat" yg ramai, aku kena bagitau status aku kenapa aku tak update blog. hehe...


Camne nak sertai twitter?


Masuk saja twitter.com dan daftar. Boleh juga invite rakan² dari kenalan email anda. Kalau dah sertai, anda boleh mula follow orang lain dahulu dan kemudian mencari followers pula.

*************************

ok ni di copy paste dari SINI


NI KEMPEN NAK AJAK KORANG TWITTER TO CATCH UP DENGAN KAWAN-KAWAN ESP MEMBER LAMA. ATAU UNTUK BAGITAW KAT SEMUA ORANG YANG MAKCIK MUGAMMA' TU MOOD SWING HARI NI SO TAKYA G BUAT VISA.KALAU NAK IMPOM SORANG2 LETIH LA.

KALAU KORANG NAK UPDATE TWITTER VIA HP, SENANG AJA.DICAJ HARGA MALAYSIA. SILA IKUT BEBERAPA LANGKAH RINGKAS YANG TERDAPAT DI GLADLYCAST NI

SECARA RINGKASNYA, FUNGSI DIA MACAM STATUS YM/FB SAJA, TAIp DIHANTAR KAT SEMUA ORANG DALAM SENARAI FOLLOWERS KORANG. SENANG HANTAR SATU JE SEMUA ORANG TAHU. MACAM STYLE YAHOO GROUP LA.


kalau dah register twitter, add la saya,

berkenalan lah dgn LELAKI INI (hihi, jgn kontroversi2 ya)


dan juga budak2 tidak aktif ini: (sori la selamba promot)


puteri menyembunyi, budak comel, perempuan sajak,

charlie d cokelat factory, kawan lama i, budak kisas,


dan ramai lagi. tapi tak tahu nak cari mana. atau ada cadangan nak buat twitter batch pula?

slmt ber twitter kawan-kawan!

5 comments:

sekarang zmn b' twitter plak
mcm3~

pesal x promote Twitter dan FB? buat FanPage, Group Page plak. pastuh buat kuiz2 medicairo007, kuiz Mikrob, Para, Pharma blablabla, lagi keji.

Post a Comment